Jeziora Plitvickie

W tym roku postanowiliśmy zwiedzić dwa największe i najpiękniejsze Chorwackie Parki Narodowe. Pierwszym z nich jest Park Narodowy Plitvickie Jeziora i to właśnie tutaj zrobiliśmy nasz pierwszy postój w drodze do Czarnogóry. Bez problemu znaleźliśmy kwaterę i postanowiliśmy przenocować tam dwie doby w między czasie udając się właśnie do Plitvickich Jezior, do których od naszej kwatery był mały kawałek samochodem. Po tym jak dojechaliśmy do Parku i zostawiliśmy auto na parkingu, udaliśmy się zwiedzać. Do wyboru jest tam kilka tras, krótsze i dłuższe. My wybraliśmy średnią opcję, razem z przeprawą stateczkiem i powrotem “mini kolejką” na nasze miejsce parkingowe.

Po wejściu na teren parku zaczęło się od mocnego uderzenia :

Taki widok na początek…wow..cudownie.

Później nie było gorzej, niesamowite małe jeziorka i specyficznym kolorze pełne ryb. Wszystko uwieczniliśmy na naszych zdjęciach i zachęcamy do oglądania. Zdjęcia są dla każdego zachętą i bodźcem do tego aby wybrać się do tego parku kiedyś. Same fotografie nie oddają tego co tam się widzie – trzeba to zobaczyć na własne oczy !!p1050595

Poza wybrzeżem to właśnie Park Narodowy Plitvickie Jeziora jest najciekawszym miejscem w Chorwacji. Liczne wodospady oraz turkusowe jeziora i panosząca się wokół dziewicza przyroda powinien zobaczyć każdy kto swoje wakacje planuje w Chorwacji. Park ten został wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO.  Otwarty jest przez cały rok od 7-20 poza sezonem od 7-17 . Pamiętać należy o tym, że bilety płatne są TYLKO w kunach.

W okolicy znajduje się mnóstwo kwatery prywatnych i hoteli gdzie można się zatrzymać na czas zwiedzania parku. Jest też Kemping Korana (6km od parku)

Hotele to np :

• Hotel Jezero
  • Hotel Plitvice
  • Hotel Bellevue
  • Motel Grabovac

My zatrzymaliśmy się w prywatnej kwaterze i zostaliśmy bardzo miło przyjęci – zapraszamy do galerii zdjęć z Parku Narodowego Jeziora Plitvickie : Plitvickie Jezera